elinholmgren

Direktlänk till inlägg 28 december 2015

Jul

Av Elin Holmgren - 28 december 2015 11:14

Då var denna julen över, som jag längtat efter det... Det är mysigt på många vis men jobbmässigt KAAAAOOOOOSSSSS. Tror att alla som jobbat inom handels förstår vad jag menar, när folk köar utanför mediamarkts portar 07.45 på morgonen, då blir man trött.


Hästfronten har varit lugn, Etna blev ju dålig för ett tag sedan, vet kom och kolik blev snabbt dommen. Det verkade bli bättre först men sedan kom det igen och mamma vågade inte chansa och lastade henne och åkte upp till Helsingborgs djursjukhus. 5 nätter och sandkolik konstaterat. Hon hade skött sig bra där uppe och hon var jättepigg och glad när hon blev hämtad, de tyckte att hon var i väldigt fint skick vilket alltid är kul att höra.

Väl hemma så hade jag extra ridhjälp av en gammal Bollerupskompis så hon tog Matcho och jag tog Etna på en skritttur i det stormiga skåne. Väldigt pigg i början men blev fort trött, nu är hon dock tillbaka i sina gamla goda "snabbast vinner" tankar och det känns så skönt att se henne vara pigg igen.

Imorgon ska vi på körträning, vår första för Susanne Ankermark. Vi behöver verkligen hjälp i körningen, Etna blir pigg - jag blir stark - etna blir stark - jag blir stark - etna blir ännu piggare och starkare och sedan blir jag trött.... Jag tycker det är lättare i ridningen där jag "kan knepen" bättre men jag vill ju gärna jobba vidare på den körningen som är gjord och där är det dressyren som behöver stärkas. Mycket.


Selene har gått sin första hoppträning sedan hennes vila, hon är duktig, ambitiös och vill väldigt gärna göra rätt för sig. Hon hoppar högt och stort för att vara både så liten och så lite utbildad som hon är hittils i hoppningen. Utmaningen med henne är att få henne lite mer på bakbenen, tänker att vi får köra en del serier, studs och maaaassor med galoppfattningar för att hjäpa henne där.

Hon och Etna är rätt lika varandra i hoppningen, det ska gå undan, vi ska hoppa stort men vi behöver båda lite hjälp med att komma tillbaka.


Nu blir det en kort och ofrivilligt träningspaus eftersom tränaren åker till Florida... Schysst... :( Dock får vi låna ridhuset under tiden vilket är guld värt och nu när jag är långledig i helgen ska det både trimmas hästar och flyttas (ja jag har kanske glömt att nämna att jag blivit sambo också i dagarna, har lämnat malmö och flyttat till lund tillsammans med min pojkvän och helvilda katt - från kompakt etta till rymlig fyra, behöver jag ens nämna att jag älskar det? Men bor i ett tillfälligt kaos av Ikeakassar och flyttlådor. Yeyy)

 

Uteritt med Matcho, Terne och Selene och världens finaste vänner.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmgren - 9 februari 2016 22:19

Och hoppar över till att blogga på Nouw som jag tycker känns betydligt modernare. Har dock suttit nu i över en timme och försökt byta profilbild. Typ. Jag är så oteknisk. Anyway, besök mig där istället!   http://nouw.com/eliinholmgren ...

Av Elin Holmgren - 26 januari 2016 21:34



10.00 stod första lasset med hoppsugna fjordhästar på parkeringen hos Magnus. Jag åkte iväg själv med både Etna och Selene, mest för att de behöver vänja sig, Selene har en tendes att bli orolig i transporten när den andra hästen går iväg och det är ...

Av Elin Holmgren - 25 januari 2016 09:46

Förra veckan var det möte i vår lokalförening. Jag brukar inte vara med eller orka engagera mig men det var dags nu. Jag lyckades övertala mamma att vara med i hoppkommitén tillsammans med tå andra tjejer och det känns faktiskt riktigt bra, det ligge...

Av Elin Holmgren - 22 januari 2016 19:25

      Ja kylan har smällt till som en riktig käftsmäll till skåne också. Jag är inte något fan av vintern innan och det blir inte bättre av att det är -8 och "skåneblåst". Tävlingen i Helsingborg blev tyvärr inställd för vår del, det var snö...

Av Elin Holmgren - 4 januari 2016 09:23



Då var fyra dagar av fantastisk ledighet borta. Den försvann som en vind i ett blåsigt skåne! Nyår firades tillsammans med vänner på Österlen och nyårsdagen var en mindre trelig dag, för sliten för att röra mig typ.   Helgen har varit iiiiiiiis...

Ovido - Quiz & Flashcards