elinholmgren

Alla inlägg under juli 2013

Av Elin Holmgren - 25 juli 2013 10:38

På kvällen blev det hoppträning för Magnus med Ternegutt. Han skötte sig riktigt bra och är väldigt fin över hinderna. Vi hoppade lite studs och kombination så han blir lite snabbare och så hoppade vi bana på slutet. 80cm är ju lekande lätt för honom så snart får han ut på riktiga tävlingar!
Efter han fick sol sin omgång motion. Hon hade ju en infektion efter vi kom hem från SM så hon har tagit det rätt lugnt. Red henne på fältet och försökte få loss henne lite och så fick hon avsluta med galopp i hennes favoritbacke.

Nu på morgonen har matcho fått sig en omgång i longeringslinan, det är svårt tycker han... ;) sen hängde jag faktiskt på honom för första gången idag, första gången ute med sadel iaf.. gick jättebra! Långt för mamma att kasta upp mig dock haha!

Av Elin Holmgren - 25 juli 2013 09:11

Var ledig igår, fruktansvärt skönt! Blev riktigt mycket gjort dessutom.
Tog bussen till mamma och pappa vid 9 (jag undrar hur mkt alla bussresor kostat mig om jag inte haft sommarkortet...)
På morgonen red jag fina fina trolle. Han ska ju gå kvalitén om en månad, lite svårt med detdära med rätt galopp men det tar sig. För övrigt är han så sjukt fin...!
Efter det åkte jag och mamma till bengts hästsport. Fick med mig flugspray och flughuva till stackars Sol, en sjukt snygg ariat piké och en ny tävlingsskjorta från ngt italienskt och för mig okänt märke. Efter shoppingen blev det raka vägen till vombsjön för sol och bad.

skriver mer senare!

Av Elin Holmgren - 24 juli 2013 09:55

Igår gjorde jag och evelina något riktigt kul! En på mediamarkt är utbildad småflygspilot så vi åkte en runda med honom i världens minsta flygplan. Åkte en timme i solnedgången. Helt helt helt fantastiskt!

Av Elin Holmgren - 21 juli 2013 13:36

Så var den kommen och nästan förbi, helgen alltså. Har jobbat ute på nova lund hela helgen, rätt lugnt eftersom det är så fint väder.
Imrg är det jobb som gäller och på kvällen ska jag träffa Anna och David, två fd kollegor, kommer bli kul!

Sol blev utralljudad efter SM för att se om terne lyckats få in en fullträff. Ingen fullträff i sikte, infektion och full av massa äckel bara. Stackarn! Hon har fått vila nu några dagar så det går ur kroppen ordentligt och sedan är det bara att hålls igång till NM.
Ny hjälm ska beställas, frågan är vad för ngn...? Älskar charlies owens i blått läder med röda och vita typ stripes fram, matchar dessutom min kavaj. Jag ser dock ut som tre vännerna och jerry i en sådan hjälm... får världens största huvud. Jag älskar min GPA så det får kanske bli en sådan igen. Så mycket jag vill ha just nu, benskydd till matcho, hjälm, nya vita ridbyxor (behövs!!!) Och nytt tävlingsschabrak... jaja, drömma får man:)


Av Elin Holmgren - 19 juli 2013 16:07

Löshoppat matcho idag. Typ andra eller tredje gången han gör det, faktiskt duktig! Tycker jag iaf:)
Nu är jag på väg mot nova lund, ska jobba där i helgen så ska ha en snabb upplärning. Blir en lugn helg med jobb och så, vi flyttar ju rätt snart så kanske ska börja fixa med det...? Ikväll ska jag iaf dricka drinkar på lilla torg med en av världens bästa systrar (som jag träffar allt för sällan...)

Av Elin Holmgren - 19 juli 2013 10:43

Har varit hos Magnus och hoppat trolle nu på morgonen, han är så duktig! Galoppen börjar bli starkare nu och han klarar vänstergaloppen också som tidigare varit en stor svaghet. Om en månad är det kvalité och sedan blir det lite lokala hopptävlingar för honom.

Av Elin Holmgren - 18 juli 2013 21:32

Sommarbus! Så fin min stora pojke börjar bli...:)

?

Av Elin Holmgren - 18 juli 2013 15:44

Världens bästa häst!

Ovido - Quiz & Flashcards