elinholmgren

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin Holmgren - 27 juni 2012 20:16


 


Då var denna hoppträning avklarad! Riktigt nöjd med både Sol och Jaffa.

Blev lite lydnadshoppning idag, vilket passar båda väldigt bra. Sol fick avsluta med en bana på 1m-1,10 och trots hennes SUPER brunst så kändes hon väldigt fin.

Lydnadshoppningen passade jaffa utmärkt. Började med bommar, i trav - övergång skritt - trav - travbom - galopp. Runt runt tills hon lugnade sig. Bytade till min egen sadel idag då jag känner mig säkrare i den. Avslutade med en liten bana och då hoppade hon riktigt fint. Väntade på mig och hetsade inte upp sig som hon brukar göra. Fin tjej!

Kanske drar med henne till Tågarp den 18/7...


Ringo red jag innan jag åkte på träning... Dressyr på fältet var absolut inte något han var intresserad utav... Riktigt mardrömsträning faktiskt. Han var sjukt okoncentrerad och hade bara damer i hans skalle... Till slut tröttnade jag på hans trams och gick in på banan, tog några skutt och fortsatte rida lite där. Han känner sig nog tryggare där för plötsligt slappnade han av och gick som en klocka. Dessa hästar.. :)



Mardrömsträningsvärk lär vänta imrg... Kort pass på gymmet + 3hästar (varav 2på hoppträning). Men då känner man iaf att man gjort ngt vettigt, hehe.

Nu väntar bussen som går till malmö, imrg är det jobb igen och på fredag ska jag träffa mina favorittjejer på österlen för grill, massor med skitsnack och lite vin. Life is good!

Av Elin Holmgren - 27 juni 2012 15:44

Jajemen, en ledig dag! Lyxxxx


Har varit och fixat gymkort idag och haft ett förstan pass med syrran Emma. Dock blev det ganska kort eftersom jag skulle hinna med bussen hem till mamma och pappa där jag befinner mig in this very moment.

Håller på att kika på lite tävlingar, blir nog dagstorp nästa torsdag, körning på lördag och sedan sista i Tågarp den 18de. Tänkte kanske att Jaffa kunde hänga med den 18de också!


Nej, nu ska jag gå ut och rida Ringo - dressyr på fältet idag tänkte jag. Sol ska få sig en runda hos Magnus ikv, ja hoppträning alltså - där får jaffa också hänga på!


hästhästhäst.....


 

FIN!

Av Elin Holmgren - 24 juni 2012 16:42

Idag var vi och tävlade i Dagstorp. Fin tävlingplats där allting flöt på under hela dagen.

Vi kom verkligen i tid, precis när 0,85 började för Dponnyerna- Perfekt!


Framridningen var väl inte så mkt att hurra för, Sol kändes trög, Stövlarna trånga (har inte haft på mig dem på typ 2mån... varit på lagning...), regnet duggade lätt. Inte oddsen på rätt sida helt enkelt. Struntade helt enkelt i att rida fram, skrittade bara runt lite och kollade in deras fina dressyrbana.

Dags för framhoppning! Jag vet inte om Solen sprack upp, om benen blev smalare eller om Sol fick en plötslig energikick men allt kändes helt plötsligt lite roligare. Framhoppningshinderna var trams tyckte min klippa till Häst.


In på banan, gjorde det lekade lätt. Var i ett eller två hinder men det är hon ju alltid. Är hinderna på 85 så hoppar hon max 85,5... ;) Felfri! Kändes skönt inför ett stundande SM. Ska hoppa två veckotävlingar är planen också innan vi beger oss mot Västervik.


 


Känns så skönt att ha henne som är så rutinerad och lugn. Framridningen var som vanligt kaotisk. Skrikande mammor, vägrande hästar och stirr överallt. Vafan, kan man inte träna hemma? Det är verkligen samma varje gång! Hur kul är det för ungen sen att gå in gråtande och vägra ut sig på första hindret? Alla passar inte till tävling, varkens hästar eller ryttare. Hur mycket Ryttaren, hästen, föräldrarna eller tränaren vill, så KAN inte alla tävla. Är det svår mattematik? Alla kan inte bli superstjärnor! Med det menar jag inte att jag är en stjärna, absolut inte. MEn jag tycker det är roligt att tävla, min häst tycker det är skoj och det är enkelt och utan funderingar. Då blir allt så mycket roligare.

Alla till sin sak.

:)

Av Elin Holmgren - 23 juni 2012 20:23

Sista hästen för idag riden. Terneskrutt avslutade dagen med att uppföra sig som en riktigt klassisk unghingst. suck.

Att hoppa när det står två snygga tjejer i hagen brevid och kollar var han inte så intresserad utav. Efter lite övertalning (mycket) gjorde han vad han skulle, men inte mer. Han fick också hoppa kombination idag, det gjorde han iofs bra.


Blev lite trött på hans trams på slutet, så gick ut på ett nyslaget fält och tränade galoppfattningar ist. Tur att han gjorde det bra annars hade jag inte varit givmild med krafftfodermåttet ikv ;) Han måste lära sig när det är jobb och när det är kärlek.... Dessa män...


Sol har fått sig ett bad nu ikv också, imrg åker vi och tävlar i Dagstorp. Lite inför SM. Ska bara hoppa 0,85 för att känna hur vi står. Som någon klok sa, bättre att hoppa lågt på tävling och det är roligt än att det är på liv och död (vilket det iofs alltid är på tävling när det är Elin Holmgren som rider, tävlingsmänniska? Lite..)


   stjärnan Sol


Håller på att klippa och klista lite i en vetlanda lista, for u hwo didn't know tar jag hand om musiken i vetlanda iår :)

Nu vill hästarna ha lite kvällsmat och chilli vill ha en kvällspromenad. Hoppas på lyckade resultat imrg!

Av Elin Holmgren - 23 juni 2012 15:18

Glömde nästan det finaste fotot av alla..


 



Av Elin Holmgren - 23 juni 2012 15:06

I'm a happy girl.

Körde Sol i morse, körde presicion lite provisoriskt mellan spannar och avslutade med att testa lite marathon mellan de stora rundbalarna. Sjukt roligt! Sol höll med... Känns lite nervöst inför SM då vi inte tränat särskilt mycket körning sedan bollerup.. Vi tar det som det kommer, träningen hemma har gått super men det är ju lite annorlunda att komma bort, självklart.


Ringdo stod för dagens andra happymoment. Hoppade för typ femte gången. Idag hoppade vi kombination för första gångnen. Efter en första runda där han travade/galopperade/hoppade/skrittade sig igenom serien så gick det kanon sen. Hoppade både i trav och galopp. Duktig kille! Det enda jag kan klaga på är att han gärna hoppar med lite raka ben.. Allt går ju dock att ändra på ;) Vi avslutade med lite dressyr - lägger ut lite foton så ni kan dräggla lite (det gjorde nämligen jag när jag satt på ryggen på denna fina häst).


 

 

 

          

Av Elin Holmgren - 22 juni 2012 22:58

Hemma på landet, skönt :)


Veckan har bestått utav jobb endast och nu är jag hemma ett par dagar för att andas lite lantluft,

bli frisk från en envis förkyldning och träna mina små fina hästar.

Jag var hemma i måndags också, passade på att köra bort till Magnus för att hoppa Sol.

Snäckan skötte det som vanligt kanon, omhoppningsavslutning på 1m, inga problem. Känns skönt att ha henne, vi känner varandra utan och innan och jag vet exakt hur jag hantera henne.


Ternegutt fick följa med på träning förra veckan, då Sol var hos tandläkaren på dagen. Lillgrabben som jag hoppat 2ggr och mamma lika många hoppade kombination, bana på typ 70cm, fattade galopp åt höger och vänsteroch framför allt - sa inte ett ljud under träningen och betedde sig som en riktigt stjärna. 4årig avelshingst jajo.. :)



Gulmåras Jaffa var next to go den träningen. Jaffa som har en fruktansvärd hoppteknik är inte alltid den lättaste och denna träningen fick mina nya ridboxor smaka på finfin västerstadsgrus två gången under loppet utav 40minuter.

Inte den bästa träningen vi gjort men jesssuuuus, vad hon hoppar!


Mycket häst... Annars har ju en rödblack liten söt hingst dansat sig in i mitt hjärta med stora steg... Pratar förståss om Ringo den sköne. Var ju dum nog att testrida honom när han kom och nu rider jag honom som häst nr 1 varje gång jag är hemma. RIDBARHET! Nu kan han hoppa också, vilket han gärna gör. Önskar att jag hade mer tid..

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards