elinholmgren

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elin Holmgren - 31 augusti 2011 15:09

Börjar verkligen undra.. Har ansökt om sju jobb, registrerat mig på arbetsförmedlingen, på jobbsafari, lernia, monster och kollar VARENDA dag. Men nää, om man inte har gått på universitet, högskola, har 20 års erfarenhet och kan 10 språk flytande, nej tyvärr! Då är man inte kvalificerad nog för ett enkelt sketet café jobb. Suck. Fast jag ska inte klaga, har inte varit arbetslös en dag hittils. :)


Terne Gutt var på en LYSANDE utställning i helgen. Lysnade 37poäng ibland de gamla hingstarna lyckades det bli över till vår stackars treåring. Inte särskilt roligt faktiskt... 40p fick han som tvååring och gick därochmed igenom som hingst. Under hösten/ vintern och sommaren har han verkligen utvecklats och han ser väldigt mycket bättre ut än när han gick igenom. Då var han lite valpig men nu ser han verkligen ut som en hingst! Han fick kommentarer om att ha svag könskaraktär men snälla... Hur snällt är det att sätta honom i en klass med två gamla hingstar - tro fan de har mer hingstkaraktär än honom!

Det går inte att göra så mycket åt. Alla tycker olika och tydligen föll inte Terne Gutt fröken domare i smaken. Tydligen är lågställda hästar mer hennes melodi...


Nej, jag ska inte vara bitter (men det SUGER). Riden har han iaf blivit de senaste dagarna och i förrgår vågade vi tillochmed på oss en liten galopp! Vinglig och dan var den men det gick! Mamma har kört honom helt själv både igår och idag och han är verkligen urkär! Öronen frammåt och verkar tycka att det är faktiskt ganska så roligt!


  

Han må få 37p men ett hjärta av guld har han iaf!

Av Elin Holmgren - 26 augusti 2011 17:53

Fredag! Gött!


Denna veckan har jag jobbat mån-tor på citymail och så blir det ons - söndag hos Anna & Adrian som är på SM. Gött att ha något att göra! ikv blir det nog dessutom Malmö för att kolla på The Ark.


För tillfället är motivationen på hästsidan inte på topp. Sol har en välförtjänt vila och jag vet liksom inte riktigt vad mitt nästa mål ska bli. Säger bara en sak - det suger att vara överårig ponnyryttare! Nu är liksom allting avklarat med allt vad mästerskap heter och jaha... Nu då? Visst, det är ju Vetlanda snart men det är ändå inte riktigt min grej. Och inridningen utav vildhingsten Ternegutt, ja den är avklarade vi nog på första försöket. Snällare, mer okomplicerad (latare?) hingst har jag aldrig varit med om. Förrutom när det dyker upp en snygg dam, typ tjockisen Liv, då blir det eld i honom!


Aja, motivationen hittar nog hem igen får vi hoppas! Nu ska jag åka och kvällsfodra!

Av Elin Holmgren - 22 augusti 2011 19:55

Igår avgjordes årets klubbmästerskap i södra skånes fjordhästförening. Som vanligt var vi en liten men envis skara som deltog idet mesta man kunde delta i så det skulle bli av.


Sol skulle starta allrounden, dvs - LB dressyr, 0,80 hoppning och +30 i presicionen.


Först var dressyren som gick katastrofalt dåligt. Effekten utav mina hjälper = 0 och jag red dåligt och usch.. Jag tror vi kom nästsist. :P

Hoppningen inledde jag med att hoppa Marinas Toblerone i 0,70. För att aldrig ha ridit hästen förr skötte den lilla fyraåringen det bravur! Lite trav men mest galopp och två hinder ner. Sol var felfri i sin klass men slog i någon bom - 0,80 är för lågt för henne... Ensam felfri och därmed klubbmästare i hoppningen


Körningen inledde Ellinor med en felfri runda i grunden och en snabb men tro bollar ner i omkörningen. Sol har inte blivit körd ordentligt sedan SM så hon låg på ganska mycket och var väldigt hård i munnen... Dock blev det en felfri runda och en boll ner i omkörningen. Slutligen blev det vinst och klubbmästare i både allround  och körning


Av Elin Holmgren - 20 augusti 2011 10:50

så har man inte blivit mycket klokare tyvärr.


Sista veckan för vikariatet nu.. Tyvärr var jag sjuk en dag i veckan också... Nästa vecka ska jag iaf jobba två dagar och sedan har jag ju skickat ut EN DEL ansökningar som jag hoppas få svar på snart.


Veckan har varit väldigt lugnt eftersom jag varit sjuk - har gått och lagt mig efter jobbet typ. Riktigt social är jag!


Imrg är det KM. Sol ska gå allround och jaa.. Ni får hålla tummarna! :) Jag hoppade henne lite när jag var i ridhuset och red igenom programmet. Gräsbanan där är ju dock värdelös (2dm högt gräs och svinliten) men tog iaf några hinder. Hon låg på väldigt mycket och hoppade fint. Hoppade ett räcke på 1,15 som hon tog utan ngra problem. Det lär inte vara hoppningen som är ngn större fara tills imrg iheller... ;)

Dressyren är ABSOLUT inte vår starka sida men vi har jobbad på det. i Torsdags försökte jag tillochmed vara så pass seriös att jag skulle rida i dressyrsadeln men njäää.. Efter ett varv på fältet, lite trav och skump, skump så red jag hem och bytade till gudagåvan - min mjuka hoppsadel! Varför ändra på ett vinnande koncept?


Nej! Nu får jag nog söka lite jobb. Igen.


  Snygge Terne skrutten

Av Elin Holmgren - 10 augusti 2011 19:48

mhhmmm... Har varit ute och gått med trollbarnet idag - Trolljo. Tyckte vi behövde lite utmaningar så jag slängde på selen och sedan traskade vi iväg. Gick faktiskt jättebra!


Förövrigt har jag ingenting att berätta. Vädret suger som vanligt.. :( Har cyklat i halvstorm, sol, regn och hagel idag. Inte helt okej!


  

Av Elin Holmgren - 9 augusti 2011 20:42

Fyra jobb "sökningar" senare säger jag godnatt. Avskyr att söka jobb.

Av Elin Holmgren - 8 augusti 2011 20:38

  













Av Elin Holmgren - 8 augusti 2011 20:03

Känns som om jag har noll motivation i kroppen...


Vädret suger, vikariatet är snart slut vilket leder till dödsångest över att inte ha ngt jobb mer (har dock varit på arbetsförmedlingen idag), snart börjar skolorna och jag vill också börja igen!


Som sagt, var på arbetsförmedlingen en snabbis efter jobbet innan de stängde. Skrev ut en massa papper om diverse olika jobb så vi får väl se vart de bär.


Efter jobbet skulle jag rida. Ridningen varade i ca tio min. Hann ett varv runt fältet innan himlen öppnade sig och det började blåsa typ storm. Jahapp, näää... Jag skiter i det - hem igen och ta av sakerna. Suck. Brödrarna bus fick också komma in i värmen.


Känner att jag inte har så mkt intressant att säga...

Ovido - Quiz & Flashcards