elinholmgren

Alla inlägg under februari 2014

Av Elin Holmgren - 24 februari 2014 23:55

Har lite svårt att sova ibland... sjukt jobbigt! Ligger bara och vänder och vrider på mig och kan inte somna. Får tid att kolla igenom massa bilder iaf, dagens bild är på mamma och Sol som ska ut och träna dressyr och jag själv mest då men även lite matchomule. För hans del blev det fortsatt longeringsträning, lite uppsutten galopp och lite skritt på fältet, han måste vänja sig att gå där med ju!

Av Elin Holmgren - 11 februari 2014 21:10

Jobbet är helt crazy just nu, har en väldigt ofokuserad säljare, en världigt speciel varuhuschef som jag ska försöka bygga en relation med samtidigt som vi ska ta vår budget och dessutom hålla rekytering och få in två nya säljare. Jag klagar inte men inser att jag måste tagga ner lite, och inte lägga så mycket press på mig själv. Det är svårt i början.


Hur som, idag och imrg är jag ledig. Jag tog lite sovmorgon, gick ut i stallet och fixade lite innan jag började med första hästen. Mistral fick ut och gå i snöret och springa lite på banan. Han är snäll men försöker giventvis köra lite med mig, men de blir som jag vill iaf och det börjar han nog inse nu. Fin är han iaf, travar som bara den! Ska bli så roligt att visa honom i Vetlanda, tror knappt jag lägger dem orden i min mun, jag som är som vetlanda kritisk.


Sol och Safine åkte till ridhuset, mamma red finan och jag hoppade Sol. Hon var riktigt fräsch och fin. Hoppade en rätt enkel bana där jag höjde upp lite, jag blir feg om jag inte hoppar högt på ett tag så det var dags. 1,05 slutade hon på och för att inte vara fullt igång så känns hon grymt stark!

Jag tog över Safine och hoppade henne en liten bana också. Nu landar hon i galopp, bjudr även på i galopp och kollar inte så mycket på hinderna samtidigt som hon hoppar ;) Nästa gång kan vi nog höja upp lite, jag vill att hon ska känna sig trygg med alla hindertyper först dock.


Terneskrutt var nästa ut, ridhuset för honom också! Han var svindryg innan jag väl kom upp men sen så... Vila han nog gjort honom gott. Han var riktigt taggad på hinder, vi hoppade 1m och sen tyckte jag det var bra. Jag hoppas han skärper till sig när han kommer igång ordentligt för han är så sjukt duktig. Jag tror man hade kunnat sätta upp ett hinder på 1,40 och han hade bjudit på det, - han är väldigt modig!


Väl hemma kom de andra odjuren in och imrg är det ny hästdag. Vi får väl se vad som händer då :)



  Ternegutt på hoppträningen


Ovido - Quiz & Flashcards