elinholmgren

Alla inlägg under december 2013

Av Elin Holmgren - 17 december 2013 12:04

Av Elin Holmgren - 16 december 2013 19:59

Älskade ledighet... Haft en rätt mastig vecka med jobb i Kalmar, öppning till stängning i 7 dagar är uttröttande! Helgen visade sig vara en riktig guldgruva uppe hos de snåla smålänningarna och det gjorde det helt klart värt att ha lämna mitt älskade Svågertorp.


Efter en lång och härlig sovmorgon började jag med Matcho idag. Han är väldigt lugn och snäll att hålla på med och idag gick ridningen också riktigt bra. Långa travpass och över lite bommar. Hyfsat avslappnat. Kul å se! Snart väntar galoppen.... Ser inte fram emot det alls.. hehe. Det går fort nog redan i Trav!


Safine fick ett pass på banan hon med. Hon var superpigg och ville helst bara springa i sin fina trav. Vi hoppade några småhinder och nu börjar hon få lite mod och bjuder på i galopp. Det är en riktigt fräck donna det alltså..! Jag tror som fan på henne, hon har bra rörelser framför allt i trav och hon hoppar som en katt.

Sol var nästa, tänkte hoppa henne också med hon var riktigt tjurig idag och ville mest hänga i tygeln så det blev ändrade planer. Blev mycket tempoväxlingar och ryggning - galopp. Hon ville göra lite som hon själv tyckte och när jag la på spöet vid skänkelläget för att få en reaktion blev hon riktigt irriterad. Hon är en speciell dam! Det slutade iaf helt ok, får ta en genomkörare till imorgon och hoppa på onsdag istället.


Terne vilar och är så sjukt rastlös så han får vi nog starta igång igen nu! Är ledig tills på onsdag så ska nog hinna med en del hästjobb. Julklapparna får jag inhandla i sista sekunden med alla andra ihelgen.


 

Av Elin Holmgren - 3 december 2013 10:19

Shit vad längesen det var jag skrev här.. Har ätit frukost och läst massor med bloggar så kom på att, visst fan,- jag har ju en egen som jag aldrig skriver i...

Livet förtillfället består utav 95% jobb och 5% fritid.. Typ. December är ju en riktig guldgruva för oss säljare och det gäller att passa på att dra in lite pengar för i januari blir det dött. På söndag åker jag upp till Kalmar för att jobba där en vecka, ska bli kul att få lite ny energi av nya människor. Att bo på hotell i 7dagar gör inte det hela sämre.

Hästarna får stå åt sidan lite nu, det är mamma som håller igång Sol mest nu, hon får nog vila snart. Ternegutt skulle vila men han blir så jävla dryg att hantera så han är igång igen.. dryga män.

Safine går också lite, jag har hoppat henbe uppsuttet nu några gånger och shit vilken liten häst! Man får hålla i sig rejält när hon smäller upp ryggen och bakbenen. Hon behöver bara bli lite modigare men det kommer. Det kommer bli en sååå rolig häst till någon duktig liten ryttare en dag, men jag vill nog behålla henne ett tag först och visa vad hon kan.

Matcho, den andra dryga mannen jobbar också litegrann. Löshoppade honom förra veckan, hoppar helt ok - riktigt bra bak men lite ojämt fram och kan jobba mer med ryggen men det kommer säkert. Han är fullt ridbar i skritt och trav och sist jag red honom vågade han sig på ETT bocksprång. Han stannade direkt efteråt, tror han blev rädd för sig själv... Han är så söt!

Det är de hästarna som jobbar just nu. Nästa år blir det fullt upp med både Atlas och Hermes som också ska ridas in, Terne och Sol som ska tävla, Safine som ska ut på småtävlingar och Matcho som ska matchas (hehe matcho matchas) till treårstest. Riktigt kul att göra ngt nytt, treårstestet på storhäst är där ju en riddel på också.

Nu ska jag åka och sälja en jävla massa abonnemang! Mer telenor till folket!

Ovido - Quiz & Flashcards