elinholmgren

Alla inlägg under november 2014

Av Elin Holmgren - 13 november 2014 20:28

I lördags var vi på ponnyhoppning med besten i Flyinge. Besten = Ternegutt.


Flyinge är ett bra ställe men det är konstigt att se, för några år sedan var hela parkeringen full av bilar och trailers och ma orkade knappt hoppa två klasser för det tog hela dagen. I lördags var vi kanske totalt 30 startande i LD, alla kat. Märkligt hur sporten ändå måste ha förändrats.


Hur som, vi lastade ut besten och jag kom på innan jag ens öppnat sadelskåpet att F A N, jag har glömt hopplattan.. Som tur var står Camilla, en tjej som också har fjordning i stallet precis brevid så vi fick låna sadelgjord. Tenre verkade rätt snäll och jag hoppade upp och skrittade bort en bit för att börja värma. Wiiiiiiiiiieeeeee vilken flögtur besten bjöd mig på. Jag vet inte om han fått någon plötsligt händer det effekt i huvudet eller vad som slog fel men ojjjjj vilka bocksprång! Jag flög som en vante, låg på marken och såg när besten galopperade bort och ville leka med ponnysarna.

Okej, han ska inte få rätt... Jag gick bort till överdommaren och bytte plats så jag fick hoppa sist istället så jag hann värma lite iaf. In i en inhängnad padock. Ojjjj vad fin han var helt plötsligt, fjäskröv. Det där plötsligt händer det momentet hittade in i hans hjärna och jag gjorde en ny faceplant ner i leran. Handskarna som just i det tillgället var värt väldigt mycket mer än honom gick sönder....

Vad gör vi nu då..? Bort till framridningen där det var fullt ös medvetslös som vanligt, "ehhh ursäkta kan ni gå ut så jag och min vilda ponny kan få komma in, jag vill inte att någon annan ska skada sig". Ser sjukt trovärdigt ut när man kommer inhaltandes med fd vita ridbyxor och trasiga handskar. Aboslut, in med vildingen, på med inlånad martingal, hoppa hoppa hoppa. In på banan, ensam givetvis. Här riskerar vi inget!

Besten hoppade felfritt med ett tidfel WTF? Vad är problemet? Det var ingen bra runda, han ville bocka rätt mycket och de tar ju lite tid... Mycket mulrande ljud från mig när jag kände att plötligt händer det momentet närmade sig hans tomma huvud. Meeeeen, han hoppade allt, han gick in och gjorde det! Jag vet inte om han hade en dålig dag eller om det är lite fd hingsthormoner som spelade honom ett spratt. Han fick iaf inte rätt och det är inte sista gången vi tävlar, verkligen inte.


Väl ute insåg svanskotorna satt någon helt annanstans och att det var rätt jobbigt att gå men de va de fan värt!


 


Ovido - Quiz & Flashcards