elinholmgren

Alla inlägg under november 2012

Av Elin Holmgren - 5 november 2012 10:56

Näääe, ingen måndagsångest här inte. Står på jobb i Trelleborg och är ganska nöjd med tillvaron. Helgen har varit GALEN, White sensation i lördags i köpenhamn. Gårdagen var seg. Sov, städade, handlade och lagade lite mat. Hann med en powerwalk också.

Klippte mig i fredags, resultatet ser du nedan. Är riktigt nöjd faktiskt!


 


Imorgon åker jag till Halmstad och jibbar där en vecka. Ska bli roligt att få lite omväxling. Hästarna slipper mig en vecka till sen kommer jag hem igen. Ska försöka hoppträna Ternagutt så han kan komma ut en gång innan året är slut. Iochmed att jag var i köpenhamn i lördags blev det ingen tågarps tävling.


 

 

 

 


Här kommer lite spanien bilder också. Shit, vill verkligen åka tillbaka..

Av Elin Holmgren - 4 november 2012 20:11

 Så roligt, skrev ett inlägg innan på fjordhästsidan på facebook om att jag inte var ett big fan av skarpa bett. Hittade ett gammal minneskort med massor med bilder från sista veckorna på bollerup. Nu hade Sol precis repat sig från sin kotledsinflammation, hon hade spöat skiten ur halvbloden på våran uppkörning. Ja jag läste ju specialidrott Körning för Axel Ohlin i trean och givetvis körde jag Sol. Hur som helst, vi hade börjat hoppa lite smått och det hade kommit upp lite lätta terränghinder i en kohage på skolan, givetvis fick vi testa dessa. Gjorde ett ärligt försök med ett tränsbett men insåg faran efter ett tag och bytade till ett pelham. Det är absolut det "skarpare" bett jag gillar bäst. Rider henne vanligtvis med tvådelat med parerstängner.

Nu kommer det iaf massor med bilder från den träningen. Passa på och njut av det underbara österlen landskapet i bakrunden :)


   

Uppvärmning!


       

                 

Det blev lite bilder det.. Tänkte kanske få upp några från spanienresan också. Internetet fungerar bra för en gångsskull så man får passa på.

Av Elin Holmgren - 2 november 2012 10:19

Gränslös kärlek till världens finaste Sol Grönkulla


Jag älskar att vara lite provocerande. Har nog gjort det hela mitt liv. Jobbar med ett provocerande jobb, gillar att gå omvägar om ingen i min omgivning gör. Har mycket skinn på nästan.


detta är min blogg, där skriver vad jag vill, vad jag känner utan några omvägar för att fjäska för någon annan. Jag vet att det var lite rynkande på näsorna åt mitt inlägg där jag skrev att hemmaryttare och hobbyhästar inte inponerade på mig. Hur ska de kunna göra det om jag inte får se vad de gör?


Jag kanske inte kan se utanför boxen, är trångsynt, elak? Men nej, jag är bara en renodlad tävlingsryttare. Tycker att det är din skyldighet att visa upp din häst om du vill ha uppmärksamhet för den. En hingst tycker jag ABSOLUT ska ut och visa sig. Hingsten Allman är ju ett superexempel, han har tävlat MSV hoppning, MVS dressyr, vann allrounden med duktiga tjejerna mickaela och Jennifer iår. Sådana ekipage lyfter jag på hatten för.


Tycker det är synd att många hingstar med ett sportigare utseende inte går hem lika bra hos fjordfolket. Det är dessa hästar som vi kommer kunna göra vad som helst med, de som kommer hävda sig lika bra bland stora hästar. Trots allt så kan man inte begära att en häst (oavsett vilket ras) ska hoppa 1,20 om den är modell tung. Nu blev det lite ihop blandat här på slutet. Det jag vill få fram är att vår ras som alla försöker lyfta fram så mycket, de gör det bäst genom att komma ut på tävlingar. Välskötta, välridna och göra bra prestationer. Är du en tävlingsmänniska eller ej? Ja, ingen är född för att tävla - vissa gillar det bara mer eller mindre än andra.


 

     

Du föddes inte som vinnare, och du föddes inte som förlorare.

Du är vad du gör dig själv till

Ovido - Quiz & Flashcards