elinholmgren

Alla inlägg under mars 2013

Av Elin Holmgren - 23 mars 2013 15:06

Ja det var väl inte direkt igår man var här inne ock skrev några givande rader...

Vad har hänt sedan sist? Tja, jag har bytt jobb, jobbar numera på ett telemarketing team i stan för ett företag som heter mobilizera, blivit erbjuden ett annat jobb i stockholm på mitt gamla företag men nja, stockholm är nog faktiskt inte min grej, funderar på om malmö ens är det. Jag är en lantis tjej tror jag..


Nog om det, hästarna är duktiga och jobbar på. Trolle som blivit min andra häst är så himla gosig, var precis ute och red honom i snön (ja snö i slutet på mars i skåne..). Han går fint i form i skritt och trav. Galoppen är lite åt både höger och vänster och lite därimellan men han ju bara fyra så det känns oms det är okej. Han har varit ute på tre pay and jumps under vintern. Första 8 fel, och de andra 4 fel, han har rivit ett hinder då bara, det kan jag leva med. Han är väldigt pigg och glad och jag tror verkligen på honom. Han är till salu men det verkar vara dött på den fronten, det gör inte mig så mycket iofs, han blir ju inte billigare direkt ;) Tror faktiskt inte allvaligt talat vi haft någon fyraåring som haft så lätt för sig så tidigt, det kommer väldigt naturligt för honom. 

Fan vad jag skryter. Hehe.. Detta ska bli min nya skrytarblogg, det är ändå det alla andra gör på sina bloggar. 


Ternegutt han också varit ute och hoppat i vinter. Han river inte gärna så här har det varit lite mer nollor (förutom att jag råkade göra en liten avsittning i bollerup, vi pratar inte mer om det;)). Han är fin, önskar bara att tog för sig mer i galoppen, hoppa kan han. Äsch, det kommer nog med tiden!


Grålle, Matcho alltså gör inte så mycket seriöst. Longering och löshoppning har väll varit prio ett för honom. han är två nu så till hösten ska där ju börja hända lite.. Longering på honom är inte riktigt lika lätt som det är på gulingarna, det tar längre tid innan polletten ramlar ner men det börjar ta sig. Vem sa att blondiner var tröga?!? Han blir större för var dag tror jag, han är högre än mig nu tror jag, han är kanske 163 nu.


Sist men absolut inte minst, hjärtat Sol. Hon har tagit det relativt lugnt i vinter. Varit på några hoppträningar och hon känns fräsch. Bådar gott inför vår och sommar. Ska faktiskt åka till ridhuset nu om en halvtimme för att trimma lite. Får nog bli lite gymnastikövningar, bra för henne som lätt kan älga på i 190km/h och bra för mig som kan behöva träna sitsen.


 

Finaste Ringo <3


Kanske så återkommer jag på bloggen ikv, men förmodligen inte. Ses om 3mån!

Btw, missa inte spotify listan till årets SM, dressyr som jag håller på med. Har lagt ut den på fjordhästsidan för längesedan, annars får ni bli vän med mig på fb och ta den därigenom.

Ovido - Quiz & Flashcards