elinholmgren

Alla inlägg under juni 2013

Av Elin Holmgren - 30 juni 2013 23:43

Borde sova, ska snart upp igen. Mamma hämtar mig i malmö sedan ska vi köra till DK och hämta Selene som äntligen är dräktig!
Ledig imrg så hoppas jag hinner rida igenom både Sol och Trolle. Annars är det full fart som vanligt. Det är bäst så:)

Av Elin Holmgren - 29 juni 2013 17:35

Sitter på bussen på väg hem från jobbet. Föräldrar sitter med sina barn och visar kaniner som hoppar runt på ngn gröning här mitt i stan. Tänk att det är det närmsta de kommer "djur i frihet", om man nu kan kalla det så. Fan vad jag är tacksam för att jag växt upp på landet med djur och natur utanför fönstret.

Av Elin Holmgren - 28 juni 2013 23:15

Ledig från nya jobbet idag så åkte hem och red igenom lite hästar. Trolle var fantastisk idag, hoppar riktigt fint och går i bra form för att vara 4 år. SM 2015 för honom för den som vill satsa. Han är snabb i luften och hoppar väldigt väl. Bästa Trolle..!

Sol och jag tränade hos Magnus idag och vilket form besked donnan gav! Började med riktigt enkla övningar bara för att träna rakheten före, över och efter hinderna och att på att jag är cool och inte rider in i hinderna utan vågar vara lite avvaktande. Hoppade bana och avslutade med omhoppningsträning, där är Sol så sjukt stark. Går att svänga på en 50 öring och hon hoppar ibland stillastående. Min stjärna!
Skönt att träna för någon som tävlar varje helg också, han ger alltid lite tips och vet hur vi ska lägga upp träningen för att hennes formtopp ska vara under SM.

Nu blir det sängen, jobb imrg!

Av Elin Holmgren - 24 juni 2013 09:48

?

Av Elin Holmgren - 13 juni 2013 13:22

Såhär ser Tyr ut som är på tillridning hos oss nu. Väldigt söt och väldigt akrobatisk i linan:)

Av Elin Holmgren - 12 juni 2013 16:28

Oj vad det händer mycket just nu...


Jobbar min sista dag på mobilizera idag och börjar på telenor nästa onsdag, utbildning två dagar och sedan kör jag igång direkt. 


Träning för Magnus på rytteriets bana på lördag. Där är så sjukt fint. Stoooor gräsbana med jättemycket färgglada hinder. Jag, marita och magnus och fått ihop så totalt blir vi sju stycken som ska hoppa på lördag, i två olika grupper. Ska bli kul att se de andra också! Kommer nog en del foton! Lördagen efter det så är det tävlingar i åstorp. Ganska långt att åka men den enda tävlingen som finns på min enda lediga dag.... Är ju dagen efter midsommar så blir lugnt. 


Känns som jag lagt upp en bra plan för Sol, Hon kommer hoppa en tävling till innan SM så förhoppningsvis har hon sin formtopp då. Kommer inte tävla ihjäl eller träna ihjäl henne pga av att hennes ben är lite känsliga. Vill spara henne så mycket som möjligt, vet att min stjärna alltid är bäst när det väl gäller. 

Mer goda nyheter - Vi kommer rida NM i augusti i Danmark. Blir vårt sista mästerskap så det finns bara ett mål med den tävlingen. Att vinna. Är vi på topp och gör bra rundor vet jag att erfarenhet kommer löna sig! Riktigt kul att vi dessutom blir några stycken som kommer åka!


Safine, vår lilla danska har jag nu suttit på. Inga problem och longering och sånt går bra nu. Vi har även Tyr Frö på inridning/tillridning nu. Riktigt söt häst!


Lite tråkiga nyheter; Trolle passade inte riktigt hos hans nya ägare, han behöver röra på sig och rör han inte sig blir han lätt pigg. Något många, iaf jag uppskattar jag det blev nog för mycket för dem. Aja, han kommer komma hem igen och bli fortsatt utbildad och tävlad och sen får vi se om vi hittar någon som passart bättre. Han ska ju gärna komma till en tävlingsryttare. Han har ju väldigt lätt för det, både i dressyr och hoppning. 



Det var nog det för nu. Uppdatering kommer under veckan... kanske....


 

Av Elin Holmgren - 7 juni 2013 15:33

Ibland är livet väldigt bra.

Av Elin Holmgren - 4 juni 2013 07:52

Började dagen med en powerwalk. Känns så skönt efteråt. Nu blir det jobb!

Ovido - Quiz & Flashcards