elinholmgren

Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Tävling

Av Elin Holmgren - 9 november 2015 19:27

Ja i lördags var det tävling igen, tre veckor sedan sist och det är förlänge enligt mig. Planen var upplagd, bara hoppa 90 cm för att se om den lilla energin där är kunde hålla sig till en klass.
Dagen blev lång, längre, längst. Jag vet inte hur jag räknat men vi var där nog fyra timmar förtidigt.. längesedan det var klasser med 30-40starter i. Roligt att vara på ett ställe som Dagstorp, märks att det är klubb som har mycket högt tävlade ryttare, här annordnar dem ju ponnyderbyn varje år. Hög klass på både hästar och ryttare, kul att se! Ponnyhoppning behöver inte alls vara fullt ös och en liten unge som hänger i tyglarna.

Terne kändes iaf väldigt fin när vi tog ut honom, lite bocksprång visade han upp på framridningen och det är alltid ett gott tecken. På framhoppningen var han verkligen grym, smällde upp frambenen i plattan och tryckte av och drog upp bakbenen så fint! Mamma såg nöjd ut och det kom direkt fram någon och berömde honom för hur fin han var.
Väl inne på banan började han lite trögt med kom igång fint, en rätt svår bana för att vara en enklare klass, två lite längre avstånd där många hade problem och jag tänkte att här blir de jobbigt om Terne inte bjuder. Inte alls, bjöd fram fint och kunde gå på ett galoppsprång mindre. Väldigt fin på oxrarna, vill gärna krypa nära på räcken men FELFRI och första kvalet till SM check. Det är så roligt att hoppa honom när han är fin, han är rädd om fötterna, modig och har ett helt annat språng än vad våra andra har. Men han måste vilja också, och det ville han i lördags:) Väldigt skönt att få visa upp en felfri runda.

Han kommer hoppa sista tävlingen i åsbo om en månad tillsammans med Etna och han ska nog faktiskt inte hoppa något alls fram tills dess. Höjden har han inga problem med, det är energin som måste finnas och han är nog en sådan häst som man får hoppa väldigt sällan för att han ska tycka att det är kul.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmgren - 9 februari 2016 22:19

Och hoppar över till att blogga på Nouw som jag tycker känns betydligt modernare. Har dock suttit nu i över en timme och försökt byta profilbild. Typ. Jag är så oteknisk. Anyway, besök mig där istället!   http://nouw.com/eliinholmgren ...

Av Elin Holmgren - 26 januari 2016 21:34



10.00 stod första lasset med hoppsugna fjordhästar på parkeringen hos Magnus. Jag åkte iväg själv med både Etna och Selene, mest för att de behöver vänja sig, Selene har en tendes att bli orolig i transporten när den andra hästen går iväg och det är ...

Av Elin Holmgren - 25 januari 2016 09:46

Förra veckan var det möte i vår lokalförening. Jag brukar inte vara med eller orka engagera mig men det var dags nu. Jag lyckades övertala mamma att vara med i hoppkommitén tillsammans med tå andra tjejer och det känns faktiskt riktigt bra, det ligge...

Av Elin Holmgren - 22 januari 2016 19:25

      Ja kylan har smällt till som en riktig käftsmäll till skåne också. Jag är inte något fan av vintern innan och det blir inte bättre av att det är -8 och "skåneblåst". Tävlingen i Helsingborg blev tyvärr inställd för vår del, det var snö...

Av Elin Holmgren - 4 januari 2016 09:23



Då var fyra dagar av fantastisk ledighet borta. Den försvann som en vind i ett blåsigt skåne! Nyår firades tillsammans med vänner på Österlen och nyårsdagen var en mindre trelig dag, för sliten för att röra mig typ.   Helgen har varit iiiiiiiis...

Ovido - Quiz & Flashcards