elinholmgren

Alla inlägg under juni 2011

:)

Av Elin Holmgren - 30 juni 2011 16:18

Sitter och kollar runt lite överallt på nätet. Ska ju till Falserbo på onsdag och det kan ju vara bra att veta på ett ungefär vad man vill ha!

Måsten är iaf:

Ett tunt bomullstäcke eller flugtäcke

Ett (långt) hoppspö. (gillar inte de korta så värst bra så brukar ha ett som är precis på gränsen av vad som är för långt men nu har det försvunnit..)

Långa broddar


Har tittat på en sjukligt snygg luva från JW som hade suttit som en smäck inför NM men frågan är om jag får använda den? Man får ju inte bära svenska flaggan om man inte blivit typ uttagen eller vad man ska säga av svenska ridsportförbundet... Eller? Någon som har koll?


 


Hade suttit sig!

Av Elin Holmgren - 30 juni 2011 16:03

Ja - det går mot helg. Skööönt!

Helgen blir nog ganska lugn, på lördag blir det tävling i färs och sedan på söndag blir det antigen havet eller shopping (beroende på det varierande vädret...)


Idag när jag jobbade hände en obehaglig sak som fick mig att tänka... Jag var uppe i en lägenhete och delade post när jag hörde att någon typ ropade "ajajajajjjjjj". Dörren stod på glänt så jag knackade på och kikade in för att se om någonting hänt. Där inne stod en äldre man, inte särskilt ren och hade då ramlat och skadat sig och dragit ur någon slang i fallet. Fråga mig icke vad! Han hade ringt på larmknappen som han hade runt halsen flera ggr sa han men ingen hade kommit och hade hade väntat ganska länge. Han letade upp ett telefon nr till sin sköterska så ringde jag upp henne. "Jag har gått för dagen". Men åhh, sinne!!! Klockan tolv? :O

Jag försökte ringa 118118 som kopplade mig till hemtjänsten i höör som i sin tur kopplade mig till socialtjänsten som i sin tur kopplade mig till någon.. vänta vänta.... När jag hade försökt i kanske 20min kom dem från hemtjänsten och jag kunde arbeta vidare.


Sammanlagt hade den stackars mannen som kved av smärta fått vänta i över en timme... Fyfan. Jag hoppas aldrig jag blir gammal och blir omhändertagen på detta viset!!!!

Av Elin Holmgren - 29 juni 2011 21:27

känns som det verkligen närmar sig nu... Ikv var det hoppträning för AD hemma hos olof smith. Sol gick kanon när jag red fram henne och hoppade fint också. Vi hoppade en bana på 1,05-1,10 och fan vad hon hoppar!


dock red jag inte alltind som jag skulle och då var inte sol heller helt ärlig utan stannade ngra ggr. Efter att ha fått hennes uppmärksamhet igen och när jag skärpte mig och inte inte red henne för mkt in i hindret utan satt upp, höll om och såg avståndet så hoppade hon kanon även om vi kom nära eller för långt ifrån. Man ska inte behöva rida varenda steg utan hästen får också kolla upp och hjälpa till att bedömma avståndet. Man ska inte behöva riva eller stanna bara för att man kmr fel, för det gör man alltid ngn gång! Tycker det är sjukt töntigt när ryttare skriver/säger att "nej vi kom för nära och rev, helt mitt fel". jo visst, men det är inte ryttaren som ska hoppa, det är faktiskt hästen, och har man en bra galopp så kommer man över det mesta, nära, långt ifrån eller ej. så tycker jag.


   Trött och varm ponny innan träningen. (ogillar luva....)

<3

Av Elin Holmgren - 29 juni 2011 17:19

  


Av Elin Holmgren - 29 juni 2011 17:04

att cykla i 27grader och strålande sol kan låta helt underbart men det har jag upplevt idag att det är det INTE. Att släpa på 50kg post gör det inte roligare.. Varför, varför, varför kan man inte bara ha en allmän samlingsplats i hörby där man lägger all post - fan vad gött det hade varit! :D

Nej, man ska inte klaga - har fått en snygg bonnabränna, motion plus pengar. Det gillar både min ekotomma plånbok, mitt skrikande konto och Elin själv. Allvarligt så gillar jag jobbet destu mer jag är där. Jag börjar kunna rundorna ordentligt och allting flyter på ganska bra.


Träning ikväll för Adrian hemma hos Olof. Tanken var att åka iväg till banan vid rytteriet men så blev det icke. Blir nog lika bra såhär. Trimma,trimma, trimma inför SM... Sol känns pigg och fräch så det är kanon, gallorna i hennes framben har gått ner lite - de gör de när hon gått många dagar. Gallan på vänsterbak var helt borta i morse och det var även svullnaden utav getingsticket.


 

nej, haj och ivaj

Av Elin Holmgren - 28 juni 2011 22:32

Har precis landat efter kvällens körning hos Ellinor med Sol.


Vi var som förra gången ute och körde i skogen, idag lite mera trav och mycket dressyrjobb. Hon kändes mycket mer avslappnad idag och hon jobbade stundtals på superbra. Det är så roligt att göra något annorlunda! Ist för att rida alltid ALLTID så är det kanon att köra som omväxling. Har märkt stor skillnad på Sol även i ridningen sedan jag började köra. Stark i ryggen och orkar jobba på ett helt annat vis.


Nu ska jag sova för att sedan gå upp tidigt och jobba imrg. GODNATT!


 

Av Elin Holmgren - 28 juni 2011 15:43

166SE 32798Elin Holmgren SE 24981063Sol Grönkulla 3197Sverige
Påmeldt i klassene: 24, 25, 9, 38, 48


Nordisk anmälan - check

Av Elin Holmgren - 28 juni 2011 07:54

Yes, nu börjar dagen! Körrunda idag på landet = gilla!

Ovido - Quiz & Flashcards