elinholmgren

Alla inlägg under mars 2014

Av Elin Holmgren - 28 mars 2014 20:38

Jaa jag är irriterad. Som fan faktiskt.
Folk i fjordbranschen kan irritera mig som inget annat.

Helvete vad det kan klagas på föreningen, ja jag är sjukt partisk eftersom mamma är med men seföreingenet lågstadiet? Gör det själv bättre isf. De som sitter med där får inga extra pengar för deras arbete, de får ta massa skit för deras ideella arbete.

När folk klagade på att hingstkatalogen var tråkig så fixade dem en bättre med färg och där hingsthållarna själva får bestämma innehåll, eller iaf fylla i. Ja okej, den kostade 90kr men kan man inte betala 90kr kanske man inte ska ha häst alls, och absolut inte lägga ut pengar för att betäcka sitt sto.
Jag köper att vi betalar medlemsavgift men tro inte hingstkatalogen är det enda som ska betalas. Som man kan läsa i lillblacken (som görs av medlemspengar). Hingstarna går igenom i Vetlanda där föreningen får gå in med pengar.
Snälla, lägg inte er ner och dö för 90kr.
Sådana här diskussioner gör hela rasen till ett budget/lågprisvarumärke.

SM är en annan intressant sak, folk skriver helvilt om hur de ska kvala,
Kvala era hästar ute på lokala tävlingar, kan man inte hoppa en 90 felfritt ska man inte åka till SM. Ha lite självrespekt.
Träna för riktiga tränare, inte din kompis Lisa som red när hon var yngre.

För att vinna måste man vara redo att satsa

SM är ingen hejsanhoppsan tävling som många verkar tycka, det är en seriös tävling där ekipaget ska vara samspelta och kunna prestera på hög nivå.
Om kvalen någon gång tas bort som vissa vill då kommer jag iaf tacka för mig, då kan jag lika bra hoppa en klubbtävling hemma.

Yes, jag är bitter just nu men jag tycker det är löjligt hur vuxna människor kan diskutera och förlöljliga rasen på öppna forum. Dessutom, så bitter som jag är nu, den bitterheten ser man som sagt öppet varjedag på tex vår hemsida eller facebook.
Skärp er

Av Elin Holmgren - 2 mars 2014 10:34

Jodå, typ 8e helgen på rad som jag jobbar, fast jag gillar helgerna - korta och intensiva dagar som går fort!
Min första nya säljare har börjat och det med besked, hon är riktigt duktig! Min andra börjar imrg, blir en större utmaning då har aldrig jobbat inom sälj men så länge viljan finns är det inga problem!

Adrianträning på onsdag med Sol, ska bli riktigt kul! Vi behöver oss en ordentlig genomkörare...

Tänkte skriva massor men kommer missa bussen då så gör de en annan dag... kanske...

Ovido - Quiz & Flashcards