elinholmgren

Alla inlägg under juli 2011

Av Elin Holmgren - 31 juli 2011 18:11

Har haft en lugn och skön söndag! Rummet har blivit städat som aldrig förr (jag erkänner - jag HATAR att städa men gillar det efteråt) och lille bus Trolle har blivit pysslad med idag också.


Idag har vi ryktat, lyft på hovarna och varit ute och gått. Försöker få fram att det finns två världar när vi går. Mitt område och hans område och de två trivs INTE tillsammans. Han börjar förstå och har slutat försöka sluta fred mellan de oskiljda områdena.


 

Trolljo

 

Näämen... Gårdagen blev inte riktigt så lugn som jag hade tänkt mig. Slutade på askerödsfesten och vid 2 däckade en ubertrött elin i en nu säng, inte luftmadrass.

Nu blir det dusch och sen, eh jag vet inte. Kväll!



Av Elin Holmgren - 30 juli 2011 20:54

Kvart i sex gick vi upp för att komma iväg i tid idag. Efter frukost, rivning utav tält, packning och lastning utav häst blev klockan 7.20 och vi var iväg. Före oss har Inger och Ingemar kört nästan hela vägen ner till skåne. Efter 72 mil i kroppen var vi i bilen trötta medans Sol i släpet var skogstokig - HON VILLE JU UUUUT! Ut fick hon komma och efter en galopprunda med kompisarna Liv och Nuxi, rullning i leran så var hon ganska nöjd. Nu går hon i hagen utanför fönstret och betar, öronen fram och hon ser ganska nöjd ut.


Jaa... Vilken vecka det har varit..! Jag är så glad att jag har en sådan duktig häst!


Förrutom att köra bil hela dagen så har vi faktiskt fått lite gjort här hemma. Både bil och transport är urpackade och transporten är städad. Sols box såg lite halvtråkig ut (fick bara tag i torv sist jag skulle köpa strö och det är ju så mörkt... ser lite halvtaskigt ut tkr jag..) och små pojkarna ska åka in på måndag så hennes box är utmockad och fin.

Trolljo (e. Ronnjo u. Valisia) fick sig en liten tur också. Borstning och skrittrunda. Han ska visas på hingsutställningen i Vetlanda i september så det är i hög tid att börja träna. För tillfället är han... ehh... tjock!? men om man bortser från det är det en fin häst! Det gick fint att vara ute och gå. Stona som gick i hagen brevid var såklart lite intressanta men han lugnade sig ganska snabbt igen.


Ska försöka slänga ut lite bilder från vårt äventyr också.. och imrg MÅSTE jag skriva ett CV. phhhuuuuu...

Av Elin Holmgren - 29 juli 2011 21:23

 

Finaste Sol!

SM guld och NM brons i hoppning 2011

Av Elin Holmgren - 29 juli 2011 21:16

Yes, Sol och jag knep bronset i hoppingen! :) hade det inte varit før en førarglig bom i omhoppingnen som ville ner så hade det varit vinst.. Men, thats life! Ær sjukt nøjd med min underbara ponny!


Guld blev det dærimot till torps Alex och Inger Vendelstrand i Nordisk Allround! STORT GRATTIS!


Placeringar blev det æven før:

Sofia Dahlgren med Hubert i 0,90 (femte plats)

Jag med Sol (fjærde plats)

Inger Vendelstrand med Torps Alex (andra plats)


Allround Precision:

Anneli Langevik med Cheen femti (fjærde plats)

Inger Vendelstrand med Torps Alex (Femma)


Allround hopping/0,80

Inger Vendelstrand med Torps Alex (tvåa TROR jag)

Sofia Dahlgren med Cheen femti (sjua TROR jag)


Både Viktoria och Anneli gjorde æven jættefina dressyrritter idag men som tydligen inte føll herr dommare lika bra i smaken..

Av Elin Holmgren - 29 juli 2011 10:03

Ænnu en dag har børjat hær på Straum.


Anneli har precis ridit sin sista runda i NM dressyren på Cabri. en kanon runda tyckte vi som stod brevid. Anneli sjælv tyckte han var ngt slø i økningarna.


Klockan 11 rider Sofia på Cheen, Cabri och Hubert och Inger hoppar Torps Alex. Halv 12 rider Viktoria med Roxelina och 2 startar NM hoppningen dær jag ær sist ut to go.


Wish us good luck!

Av Elin Holmgren - 28 juli 2011 14:30

Yes, har haft lite ont om tid... Men ska iaf uppdatera om hur det går hærnere!


Igår gick førsta omgången i hoppningnen. Først ut från sverige var Sofia med Hubert. Såg fint ut enda tills hon kom mot hinder tre dær underlaget hade slæppt - snælla hubert hoppade iaf och efter hindret ramnlade sofia av.. :( Skitsynd!!!


Direkt efter henne var det min tur. Sol kændes skitfræsch på framhoppningen och så æven på banan. Inte i ett endaste hinder och en felfri ritt. I omhoppningen blev hon nog rædd før ngt mot førsta hindret før hon stack. - øver ettan och tvåan i en jævla okontrollerbar galopp och sedan fick jag tag i henne. felfri omhoppning men aldrig någon riktigt rytm i det hela. aja, fjærde plats blev det iaf! tio poæng før morgondagens sista runda.


I jokerhoppningen gick det också ganska så bra. Jag hade satt ihop en ganska tuff bana med lte omhoppningskænsla. Allt gick kanon till vi rev... JOKERN. Skit också. Vi klarade den en gång men rev den en... :S Hade vi inte rivit dærhade vi vunnit med 70p. Kul før sofia som kom tvåa! :)


Dagens har spenderats i en stol, i solen framfør ett marathon hinder. Snart ska vi titta på hoppning och jag ska rida min lilla hæst. Skriver mer sen OM jag hinner ;)


 

Av Elin Holmgren - 27 juli 2011 11:33

Hoppla!


Resan upp var låång.... typ 70mil (vi kørde dock lite fel...) Tævlingsplatsen ær superfin men uberstor!


Hinner inte skriva mer nu, ska ivæg och hoppa førsta kvalet och sedan en jokerklass. Skriver mer ikv om hur det gick. Keep your fingers crossed!

Ovido - Quiz & Flashcards