elinholmgren

Alla inlägg under april 2011

!

Av Elin Holmgren - 26 april 2011 08:38

motvillig Liv hoppar häck på förra årets Anna Hassö träning!

Av Elin Holmgren - 26 april 2011 08:27

ja, det var inte igår jag skrev här direkt. Har haft ganska mycket att stå i faktiskt den senaste tiden.


Anyway, idag börjar skolan igen efter lovet och det är snart bara en månad till studenten.... :( Balen är redan nästa vecka, hur hände det egentligen!?


Ikv ska jag iaf träna Clara för Anna Hassö på Bollerups nya terrängbana. Ska bli sjuuukt kul! Clara är så himla fin och Anna är bra att träna för - perfect kombination!

Sol är på gång, skrittar och travar henne och ska snart börja galopperna henne också. Dock vet jag inte om hon är helt hundra, hon är ganska gallig och det har hon inte varit innan. Kanske beror det på proteinöverskott eller så är det ngt. Ska springa ner till kliniken idag och fråga dem.


  

Liv på träning för Anna förra året =)


Igår red jag även vårt nyförvärv Nuxi som står hon oss och förhoppningsvis ska börja sin avelskarriär. Vilken rolig häst! Pigg och frammåt, fin form och fint hopp (jag testade såklart att hoppa henne!!). Hon har dock inte blivit riden på vääldigt länge så kondisen = noll!


Nej nu - Skolan!

.

Av Elin Holmgren - 11 april 2011 13:39

Sitter i solen på modulgården och skriver på vårt arbete om Christiania. Najs najs naj. Älskar vår!


Morgonen har inte varit spännande på någotvis. - Stallet, rida, mocka, sova, fixa sig, luncha djuren, luncha mig själv och ja. inte så spännande. Vad eftermiddagen kommer att bjuda på har jag ingen aning om. Så jomensåatte... inget mer för mig.


  Cajsa och jag på hästshowen förra veckan! "full fart i spånet" - YA 8/4

!

Av Elin Holmgren - 9 april 2011 12:31

Har fått jobb på bring city mail

.

Av Elin Holmgren - 7 april 2011 23:29

är arg


trött på att ställa upp, ställa upp och ställa upp. Att folk tar och tar men aldrig kan ge ngt tillbaka

.

Av Elin Holmgren - 1 april 2011 17:46

jajähäpp


Var på återbesök på kliniken i onsdags med Sol och hennes kotledsinfammation. Hon haltar ju inte mer (har hon inte gjort sedan hon blivit behandlad första gången) och hon markerade bara ytterst lite hö fram på böjprov. Ny behandling i kotleden mest så att det inte ska komma tillbaka efter jag satt igång henne.


 


Nästa vecka ska jag börja skritta uppsuttet eller bakom vagn och flytta över henne till större hage. veckan efter det, trav. Trav i två veckor sedan galopp pch hoppning om 6veckor. hoppas på att kunna köra uppköningen i special idrott med henne som är 14 och 15 Maj men det får ta den tid det tar. bara hon blir frisk.


Veckan han som vanligt varit lugn, eftersom jag inte kan rida sol har jag ridit massa andra hästar - jenny, josefine j, ida, josefine och ellinors hästar.. Har dessutom kört med ettorna i måndags och spec id i onsdags så har inte varit helt sysslolös.

Nästa vecka väntar hästshowen, Jag och cajsa ska köra och sen ska tjejerna i modulen rida gymkana. Blir spännande! ;D




*

Av Elin Holmgren - 1 april 2011 17:41


 

hoppas vi kan vinna tillbaka pokalen iår!

Ovido - Quiz & Flashcards