elinholmgren

Alla inlägg under september 2011

Av Elin Holmgren - 16 september 2011 22:33

Just nu är allting verkligen bara upp och ner...


Positivt är att jag verkligen trivs på jobbet. Sinneslånga dagar, lång väg att åka varje dag, otrevliga kunder men fan vilket skönt gäng jag jobbar med! Alla är sociala som fan och jaa. Det är bara kul (nästan) hela dagen. Gött!!!


Hästarna hinns inte direkt med nu. Jag börjar ca 08.30 varje dag och slutar 19.00 och sen ska jag hem också.


Jag ber tusen ggr om ursäkt om jag är en skit på att höra av mig men jaa... Jag försöker så gott det går. Förövrigt så irriterar jag mig så sjukligt på människor som inte håller vad de säger, tar en förgivet eller bara skiter i att höra av sig.

Av Elin Holmgren - 14 september 2011 12:27

Hoppla!


Nu har jag jobbat på TTP i två dagar och gosh! Vilka långa dagar! I måndags började vi åtta och jag var hemma kvart i nio, igår började vi nio och jag var hemma vid åtta. Teamet är ett gäng härliga killar och tiden ute på location har hittils varit vädlit rolig (även om man undrar om människor ibland inte skämms för sin otrevlighet..?!) Jag har hittils gjort tre sälj vilket jag är sjukt nöjd med :)


Något Vetlanda blir det tyvärr inte eftersom jag jobbar fredagkväll och lördag och vill inte klödda såhär i början. Sjukt, sjukt tråkigt men så är det. Jag vet att mamma visar Trolle lika bra (förmodligen lite bättre) än vad jag gör så..

Av Elin Holmgren - 9 september 2011 21:30

Kingsland vinterkollektion är nu i butik! Wiii!

Har hittat en sjukt snygg jacka som jag lätt skulle kunna tänka mig att ha privat också.. Men först på listan står faktiskt nya skor sedan ett par gummistövlar!


 

Like ALOT!


Den glamourösa shoppingen för dagen blev strumpor på HM! :D

Av Elin Holmgren - 9 september 2011 21:13

Japp, det är det nya! Blev kallad på intervju i tisdags på talk to peolpe i Malmö. Där väntade tre andra nervösa killar och sedan en introduktion om företaget/lön/jobbet osv och efter det var det dags för den personliga intervjun.


Nervös var man såklart (som fan!!) men jag svarade så gott jag kunde. Det var med en känsla utav missnöje i magen när jag gick därifrån.. Varför sa jag inte så ist för så osv osv. David (typ vår boss) förklarade tydligt att om man inte blivit kontaktad innan fredag var man inte en sämre människa för det men man hade inte fått något iaf. Tisdagkväll ringde han och ville ha in mig på en andra intervju. Alla tre killar från min grupp gick vidare till den andra intervjun - kul!


Nu kändes det bättre att prata öppet om hela sitt liv, för det var verkligen frågor om allt mellan himmel och jord! Känslan efter andra intervjun var bättre men jag var endå ganska säker på att jag inte skulle få det. Bland över 50 sökande.. Varför skulle jag vara bättre? Efter att ha gått och kollat desperat på mobilen hela torsdagen ringde David igen på kvällen med beskedet om att "du fått jobbet!!". En sjukt happy Elin kramade fina Filippa och ringde sedan hela tjocka familjen för att berätta!


Idag har det varit utbildning hela dagen. Om produkten och om själva säljandet. Mycket information och på måndag drar det igång direkt! Vad ska vi då sälja? Abbonemang för Canal Digital! (Behöver du nytt abbonemang så vet du vart du ska vända dig!) Nu ska jag däcka, helt slut i huvudet!


Puss!

Av Elin Holmgren - 9 september 2011 21:11

Sjukt bra! Moa Lignell från Idol - låt henne vinna!

Av Elin Holmgren - 5 september 2011 18:30

Och eftersom att jag är på sjukt bra humör får ni en av mina favoritlåtar idag också. Min älsklingsskiva med Justin Timberlake har försvunnit men youtube har ju allting (och favorit- spotify!)


Grym låt, grym video, snygg Justin, snygg scarlett. What a great combination!


Av Elin Holmgren - 5 september 2011 18:21

GLAAAAAAAD!!! Halleluja! Har blivit kallad till arbetsintervju på "Talk to people" i Malmö imrg :)



  Min fina vän Anni! :)


Har precis lagat en riktigt delikat middag, kycklingwook. MUMS! Nu ska jag snart åka och hämta min andra fina vän - Filippa!

Av Elin Holmgren - 5 september 2011 11:22

Jaa.. Så sant som det är sagt (ehh skrivet). Idag är det min första arbetslösa dag. Jag har ju lyckats få ihop lite timmar både på citymail och hos Anna & Adrian innan men idag - nada, nothing, ingenting.


Började dagen med en power walk innan jag gick in och satte mig här, - för att söka jobb. Har skickar iväg en ansökan idag, en igår och en hel del innan dess... Det tråkiga är att man inte ens får något svar. Det räcker med "tack för visat intresse, vi har nu tillsatt tjänsten" men man får inte ens det. istället går man och hoppas på att de kanske hör av sig trots att det var en månad sedan man skickade sin ansökan.


Aja. Hingstnissen fick vad han förtjänade i lördags då det var treårstest på Bollerup. Mamma var nog förberedd på ytterligare pisspoäng men icke! 42p ex, 8 på galoppen och 7,7 i hoppningen. Han har ju en väldigt bra teknik bra men tyvärr lite bristande framtill men förhoppningsvid blir han jämnare även där. 42p satt iaf som det skulle och man kan ju tycka att det var konstigt - att han en vecka senare går + 5 poäng... Förra helgen hade han svag könskaraktär och denna helgen hade han stark. Hmm..


Vi var och lösgalopperade Trolle igår. Vilken vildhäst han är.... (nooot) Jag förstår inte vad det är med våra hingstar? Fyra hingstar i stallet och alla beter sig förtillfället som trötta valacker. Trolle skötte sig iaf bra. Han är otroligt duktig att visa, han sköter det mesta själv. Jag vet inte, han kanske inte räcker till men vilket goo gubbe han är! :)


  



Ovido - Quiz & Flashcards