elinholmgren

Direktlänk till inlägg 2 december 2015

Träning

Av Elin Holmgren - 2 december 2015 09:32

Sitter i tvättstugan och väntar på att tvätten ska bli färdig, bästa med att börja jobba vid lunch - hinner både tvätta, handla och träna innan jobbet.

Igår var min lediga dag och det innebär som vanligt hoppträning med hästarna. Matcho var först ut, han ska hoppa pay and jump på söndag så det var passande med en sista träning. Och vilken träning det blev! Han var avslappnad och fin. Hoppade en bana med 7 hinder, 9 språng och som han bjöd. Sista rundan låg alla oxrarna runt metern och räckena något under. Han kommer ihop fint mellan hinderna, ja åtminstone när jag ber honom och inte bara rider på som en vild bponnyryttare... Magnus filmade sista rundan så jag ska lägga upp den sen!

Etna och terne åkte vi iväg senare på kvällen. Terne bjöd inte på några våldsamma språng, jag hoppar ju honom väldigt sparsamt hemma eftersom han har en tendens att lägga av när han inte har lust. Men han bjöd ändå på, han hoppar ju väldigt väl och vill verkligen inte riva. På lördag kommer han hoppa 90 cm i åsbo, och det hoppar han stillastående men det är ju mindre önskvärt ;) hans höjdpunkt under träningen var när han och matematte, alltså mamma hoppade några småhinder. Guldstjärna till honom.

Etna, aka vildamatilda klippte jag pälsen av igår, djurplågare som jag är... Hon blev ju inte mindre pigg av detta och var under de första 10 minuterna rätt så jobbigt... herregud att det kan gå så fort! Efter ca 100 avsaktningar insåg hon att det fanns ett mellanläge och hoppade samma bana som matcho i en jäkla fart men utan stress. Den donnan har hopp i sig, wowwowwow! Väldigt rädd om benen och tycker det är skoooojjj. Lite tittig så det ska bli spännande och se vad hon kommer tycka om lördagens tävling. Åsbos julhoppningar brukar vara den mest julpyntade ett öga skådat. Men hon hoppar bara 75cm och 80 cm så det ska vi förhoppningsvis ta oss runt. Jag ska ha säkerhetsväst och be en stilla bön innan ?

Nu är tvätten färdig, hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmgren - 9 februari 2016 22:19

Och hoppar över till att blogga på Nouw som jag tycker känns betydligt modernare. Har dock suttit nu i över en timme och försökt byta profilbild. Typ. Jag är så oteknisk. Anyway, besök mig där istället!   http://nouw.com/eliinholmgren ...

Av Elin Holmgren - 26 januari 2016 21:34



10.00 stod första lasset med hoppsugna fjordhästar på parkeringen hos Magnus. Jag åkte iväg själv med både Etna och Selene, mest för att de behöver vänja sig, Selene har en tendes att bli orolig i transporten när den andra hästen går iväg och det är ...

Av Elin Holmgren - 25 januari 2016 09:46

Förra veckan var det möte i vår lokalförening. Jag brukar inte vara med eller orka engagera mig men det var dags nu. Jag lyckades övertala mamma att vara med i hoppkommitén tillsammans med tå andra tjejer och det känns faktiskt riktigt bra, det ligge...

Av Elin Holmgren - 22 januari 2016 19:25

      Ja kylan har smällt till som en riktig käftsmäll till skåne också. Jag är inte något fan av vintern innan och det blir inte bättre av att det är -8 och "skåneblåst". Tävlingen i Helsingborg blev tyvärr inställd för vår del, det var snö...

Av Elin Holmgren - 4 januari 2016 09:23



Då var fyra dagar av fantastisk ledighet borta. Den försvann som en vind i ett blåsigt skåne! Nyår firades tillsammans med vänner på Österlen och nyårsdagen var en mindre trelig dag, för sliten för att röra mig typ.   Helgen har varit iiiiiiiis...

Ovido - Quiz & Flashcards